Кліренс Опель Зафіра, збільшення дорожнього просвіту Opel Zafira проставкамі

Дорожній просвіт Опель Зафіра або кліренс, як і для будь-якого іншого легкового автомобіля є важливим фактором на їхних дорогах. Саме стан дорожнього покриття або його повна відсутність змушує українських автолюбителів цікавитися кліренсом Opel Zafira і можливістю збільшення дорожнього просвіту за допомогою проставок.

Для початку варто чесно сказати, що реальний кліренс Опель Зафіра може серйозно відрізняться від заявленого виробником. Весь секрет у способі вимірювання і місце вимірювання дорожнього просвіту. Тому дізнатися реальний стан справ можна лише самому озброївшись рулеткою або лінійкою. Офіційний кліренс Опель Зафіра B складає 160 мм. Що цікаво, наступне покоління Opel Zafira C, яке з'явилося в Європі після 2011 року, також має просвіт рівний 16 сантиметрам.



Деякі виробники йдуть на хитрість і заявляють розмір дорожнього просвіту в "порожньому" автомобілі, проте в реальному житті у нас повний багажник всіляких речей, пасажири і водій. Тобто в завантаженому авто кліренс буде зовсім іншим. Ще один фактор, який мало хто має на увазі, це вік шини і знос пружин їх "просідання" від старості. Питання вирішується установкою нових пружин або купівлею проставок під просіли пружини Опель Зафіра. Проставки дозволяють компенсувати просідання пружин і додасть пару сантиметрів дорожнього просвіту. Іноді навіть сантиметр на парковці біля бордюру грає важливу роль.

Але не варто захоплюватися "ліфтом" дорожнього просвіту Опель Зафіра, адже проставки для збільшення кліренсу орієнтовані тільки на пружини. Якщо не звернути увагу на амортизатори, хід яких часто дуже обмежений, то самостійна модернізація підвіски може привести до втрати керованості і поломки амортизаторів. З точки зору прохідності великий дорожній просвіт в їхних суворих умовах це добре, однак на великих швидкостях на трасі і в поворотах з'являється серйозна розгойдування і додаткові крен кузова.

Мабуть найдієвіший спосіб збільшення кліренсу на Опель Зафире, це як раз проставки. Якщо ззаду все просто, достатньо поставити прокладки по пружини збільшеної товщини (на фото чорні). Те спереду доведеться розібрати стійку і неабияк її модернізувати.

Спереду проставки (на фото білого кольору) встановлюються між опорною шайбою і опорним Підшипники стійки. Дивимося наступне фото.

У підсумку виходить багатошаровий "пиріг". Але і це ще не все, що б компенсувати довжину штока переднього амортизатора, доведеться його подовжити ось такими втулками з внутрішнім різьбленням і законтрить гайками. Дивимося далі.

Будь-який виробник автомобіля при проектуванні підвіски і вибору величини кліренсу шукає золоту середину між керованістю і прохідністю. Мабуть найпростіший, безпечний і простий спосіб збільшити просвіт, це встановити колеса з "високою" гумою. Зміна коліс дозволяє легко наростити кліренс на сантиметр інший. Не забувайте, що серйозна зміна кліренсу може привести до пошкодження ШРУСов Opel Zafira. Адже "гранат" доведеться працювати трохи під іншим кутом. Але це стосується тільки передній осі.

Нові Lada 2019 року
Теми, що обговорюються