Які коробки передач бувають на легкових машинах?

Сьогодні можна зустріти легкові машини з різними типами трансмісій. Але чим одна коробка відрізняється від іншої, які переваги і недоліки має кожна КПП? Ось про це ми сьогодні поговоримо докладніше. Найперша коробка передач була механічною. До сих пір це надзвичайно надійна, практична, дешева і довговічна конструкція.

Принцип роботи механічної коробки досить простий. Завдяки зчепленню водій може переривати крутний момент, який передається від двигуна до коліс. Для цього є механічний або гідравлічний привід підключений до педалі зчеплення і корзина з диском, через яку крутний момент передається на МКПП. Шестерінки коробки різного розміру перетворять обертання двигуна передається через коробку на колеса. При перемиканні передач, обов'язково необхідно натискати на зчеплення (від'єднувати двигун), без цього переключити передачу не вийде. Сучасні МКПП практично не вимагають обслуговування, навіть залите синтетичне трансмісійне мало не потребує заміни весь термін служби.

Але довгі роки інженери та конструктори мріяли прибрати педаль зчеплення і зробити перемикання автоматичним. Сьогодні існує кілька основних типів автоматичної трансмісії. Розповімо про трьох основних. Це гидромеханічеський автомат, безступінчатий варіатор і роботизований автомат.

Перші безступінчаті варіатори, які сьогодні називаються CVT з'явилися досить давно. Але з самого початку не отримали широкого застосування через дорожнечу, низької надійності і відсутність передових електронних систем управління. Сьогодні всі ці проблеми вирішені і варіатор можна зустріти не тільки на дорогій машині, але і на моделях середнього класу. Принцип роботи такої трансмісії описаний на на avtonov.com , але ми не будемо заглиблюватися в технічні деталі, а розповімо про основне. Основні елементи такої трансмісії, це два конуса. Один обертається завдяки двигуну, а інший передає крутний момент на колеса. На конусах варто ремінь або ланцюг, які і передають обертання від одного конуса до іншого. Але при переміщенні цих конусів відносно один одного змінюється передавальне число. Так як це число змінюється плавно, тому така трансмісія і називається бесступенчатая.

Найбільш поширені автомати, це гідромеханічні діапазонні агрегати. Принцип роботи такий коробки заснований на гідравліці, яка є основним елементом АКПП. Такі автомати завжди підключені до двигуни і не мають зчеплення. Високий тиск і постійні нагрів вимагає додаткового охолодження. Тому у таких коробок зазвичай є додатковий радіатор охолодження трансмісійної рідини. Багато хто знає, що буксирування машини з коробкою автомат заборонена, але не знають чому. Насправді все через отсутсвия зчеплення. Адже навіть в нейтральному положенні, при буксируванні внутрішні механізми сильно нагріваються, а при несправному двигуні нормальної циркуляції, через радіатор охолодження АКПП не відбувається. А перегрів такого автомата загрожує виходом трансмісії з ладу і дорогим ремонтом. Саме тому машинам з АКПП не варто довго буксувати на бездоріжжі або буксирувати інші машини.

Сьогодні набирає популярність новий тип коробок передач, це роботизовані автомати. Дешеві, прості в обслуговуванні і досить надійні агрегати. По суті, це звичайна механіка зі зчепленням і всіма перевагами. Але педалі зчеплення немає. Справа в тому, що включенням зчеплення і перемиканнями передач займається спеціальний роботизований механізм - актуатор. Електронні датчики постачають блок управління роботизованою коробки інформацією про швидкість машини, оборотах двигуна і швидкості обертання ведучих коліс. І електронні "мізки" самі приймають рішення про момент перемикання на підвищену або знижену передачу. При великому числі плюсів, такі роботизовані коробки мають і масою мінусів. Наприклад вони в більшості випадків не можуть забезпечити оперативного і плавного перемикання. Але ці проблеми пов'язані з недосконалістю програмного забезпечення. Перші "роботи" були дуже складні і часто ламалися, але сьогодні більшість проблем вирішено. Роботизований автомат сьогодні можна зустріти навіть на доступних вітчизняних машинах.

Додати коментар

Нові Lada 2019 року
Теми, що обговорюються