VK.init({apiId: 3462626, onlyWidgets: true});
автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Колісні диски (FAQ)

Розділ: Інфо-центр Переглядів: 9262 | 24 жовтня 2007

Колісні диски (FAQ)

Що означають цифри 6,5 і ЕТ35 в розмірах Автодиски?
На диску приведена символіка підприємства і вказано типорозмір. Наприклад, позначення 6,5Jx15H2, розшифровується так: перше число, тут 6,5, позначає ширину обода в дюймах, друге число, 15 - посадковий діаметр обода в дюймах, потім йде опис форми і кількість буртиков (Н - кругла форма, С - плоска форма буртика), тут два буртика круглої форми. На пакувальній коробці коліс наводяться типорозмір і марка автомобіля або типорозмір і установочні розміри ET, PCD, DIA, кількість кріпильних отворів - LZ. Міжнародні позначення типорозмірів коліс:

# LZ - кількість кріпильних отворів
# PCD - діаметр центрів кріпильних отворів
# ET - off-set (виліт) відстань від посадкової площини колеса до середини профілю обода
# DIA - діаметр отвору під ступицю

Чому легкосплавні диски краще, ніж сталеві?
З ростом виробництва алюмінію і появою керованих обробних центрів комп'ютерів, легкосплавні колеса отримали широке поширення і їх переваги порівняно зі штатними сталевими колесами відчули пересічні автомобілісти. Відмінний зовнішній вигляд. Дизайнер може творити, а виробництво - втілити. Технологія лиття дає свободу в створенні дизайну колеса. Мінімальність дисбалансів і точність розмірів досягається за рахунок точності доведення прес-форм і мехобработки поверхонь обертання. Легкість і міцність. Легкосплавні колеса легше традиційних сталевих дисків, оскільки основу сплаву складає алюміній - легкий, "крилатий" метал. Конкретний вага колеса визначається його дизайном. Міцність колеса залежить від конструкції, якості сплаву і виконання технологічних вимог на кожному етапі. Механічні властивості алюмінієвого сплаву після кування кращі, ніж сплаву, при литті коліс, тому починаючи з діаметра в п'ятнадцять дюймів ковані колеса, як правило, легше литих.

Що дає малу вагу колеса? Парою кілограмів більше, парою кілограмів менше, яка різниця?
Різниця велика. Легкосплавне колесо легше сталевого на 20-50%. Що це означає для підвіски, для ходу автомобіля? Автомобіль буде йти м'якше, більш плавно. Оскільки, чим менше вивішена на ресорах маса (безпружинна маса - шина, колесо, гальмівний диск, колодки і ін.), Тим плавність ходу автомобіля, і швидше гасяться коливання. А отже - більший комфорт і менший знос підвіски. Відомо, що навантажений автомобіль йде плавнів. Чому? Згадаймо фізику. Якщо два грузика з'єднати пружинкою і ударити по одному, то незабаром обидва грузика будуть коливатися з однаковою частотою, яка визначається масами обох вантажів і жорсткістю пружини. А якщо один грузик легкий (колесо), інший важкий (кузов), то частота коливань більшою мірою визначається масою легкого вантажу (колеса) і жорсткістю пружини. В динаміці проходження нерівностей дороги зниження маси колеса на один кілограм еквівалентно збільшенню підресореною маси на 15-20 кг. Тобто комфорт зростає, як ніби в кузові рівномірно розподілили додаткових 60-80 кг, а фактично маса автомобіля трохи зменшилася, і розгінна динаміка покращилася.

Алюміній, він такий м'який, як з нього можна зробити колесо?
Відчуття м'якості йде від алюмінієвої фольги (в якій можна відмінно приготувати курку або рибу в духовці) і алюмінієвих жил електричних проводів. Електричні дроти і багато сортів фольги зроблені з технічно чистого алюмінію. Колесо ж роблять не з алюмінію, а з алюмінієвих сплавів. А властивості застосовуваних сплавів такі, що литі або ковані колеса набагато краще сприймають удар, ніж сталеві, і зберігають форму. Якщо відкинути катастрофічно сильні удари, то легкосплавні колеса з алюмінієвих сплавів практично вічні. Різноманіття алюмінієвих сплавів дозволяє підібрати матеріал для вирішення досить складних інженерних завдань. Наприклад, методом лиття під тиском з алюмінієвих сплавів роблять такі відповідальні частини двигунів внутрішнього згоряння, як поршні, цілісні литі блоки без сталевих гільз і гальванопокриття в камері згоряння.

Який диск краще - литий або кований?
Найкраще колесо то, яке підходить на Ваш автомобіль і подобається Вам. А ГОСТ для легкосплавних дисків один. Якщо Ви не можете визначитися, яку технологію віддати перевагу, то можна вибрати колесо, де присутні обидві технології. Наприклад, фірма OZ випускає трехчастічное колесо: диск - кований, зовнішній обід - катаний, внутрішній обід - литий, - і все це скручене титановими болтами.

Як відрізнити збірні легкосплавні диски від "лиття" (литих дисків)?
Основна частина легкосплавних коліс в світі - суцільнолиті (одночасткові, моноблочні), виготовлені за технологією лиття під тиском або лиття в кокіль. У двочасткові легкосплавних колесах диск і обід сполучені сталевими або титановими болтами, рівномірно розподіленими по периметру обода. Головки цих болтів і надають колесу незвичайний, "наворочений" вид. Відзначимо, що диск і обід можуть бути виготовлені за різними технологіями. Багато фірм випускають суцільнолиті колеса з короткими фальшболтами, що мають суто декоративний характер. Щоб розрізнити суцільнолите колесо з фальшболтами від збірного, слід подивитися на колесо зі зворотного боку. У суцільнолитого межі переходу від обода до диска безперервні (без шва). Технічних переваг збірні колеса, особливо зі сталевими болтами, перед суцільнолитими не мають. Фальшболтами ж тільки збільшують вагу колеса, до того ж можуть губитися, особливо на наших дорогах.

Установка легкосплавних дисків.
Установка легкосплавних коліс на автомобіль мало відрізняється від установки сталевих коліс, і її можна виконати самостійно. Але є ряд причин, за якими рекомендується встановлювати легкосплавні колеса, особливо нові, в спеціалізованих сервісних центрах. Перерахуємо їх:

1. Шиномонтаж повинен виконуватися на професійному обладнанні, щоб не пошкодити лакофарбовий шар диска і забезпечити щільне (герметичне) прилягання борта шини і закраїни диска.
2. При балансуванні шини на диску рекомендується використовувати самоклеючі (адгезивні) балансувальні тягарці, при наявності у верстата балансування відповідної програми.
3. Колесо не повинно стосуватися кузова автомобіля при крайніх положеннях керма.
4. Перш, ніж монтувати шину, слід приміряти колесо на автомобіль і переконатися в можливості надійно закріпити і відцентрувати колесо. А також перевірити сумісність колеса з деталями підвіски, рульового управління і гальмівними елементами.

Поради по примірці та експлуатації легкосплавних коліс.
1. Слід переконатися, що довжина різьбової частини болта або шпильки достатня для надійного кріплення колеса. Наприклад, "рідний" жигулівський болт, яким пріворачівается сталеве колесо, використовувати не можна - недостатня довжина різьбової частини, відсутність "спідниці". Тому легкосплавні колеса для "Жигулів", як правило, комплектуються своїми болтами. Число витків болта (гайки) до повної затягування повинно бути не менше 6-8 повних обертів. Зусилля затягування кріпильних болтів (гайок) наведено в паспорті на автомобіль, але має становити величину не менше 110 Нм.
2. При установці колеса слід переконатися, що ніщо не заважає щільному примиканню привалочних площин маточини і колеса. Щільному змиканню можуть заважати, наприклад: ловці, головки гвинтів гальмівного барабана, виступаючі за привалочную площину, ковпачки від колишнього сталевого колеса, які використовуються разом з легкосплавними.
3. Переконатися, що колесо не стосується підвіски і деталей рульового управління.
4. Слід переконатися, що центри кріпильних отворів колеса (PCD) і маточини строго збігаються. Отвори кріплення роблять з допуском в плюс до діаметру, можна помилитися у виборі колеса, якщо PCD відрізняється від штатного на пару міліметрів, наприклад, 4х98 і 4х100, 5х112 і 5х114,3 Неприпустимо на маточину з PCD 5x112 встановлювати колесо з PCD 5x114,3. У цьому випадку зі всіх гайок (болтів) затягнута повністю буде тільки одна, а решту отворів "відведе" і кріплення виявиться недотягненим або затягнуть з перекосом і, як наслідок, посадка колеса на маточину буде неповною. На ходу таке колесо буде "бити", а неповністю затягнуті гайки відкручуватимуться самі собою.
5. Переконайтеся, що колесо центрується на ступиці по центральному отвору колеса. Якщо діаметр центрального отвору колеса більше, ніж центрирующий діаметр маточини, підберіть відповідне центрирующее кільце.
6. Слід переконатися, що внутрішня частина диска не зачіпає гальмівні елементи на передній і задній осях автомобіля. У разі, якщо на автомобілі використовуються гальма з плаваючими супортами, то відстань від диска до супорта має бути не менше 6-8 мм. В іншому випадку, супорт може стосуватися диска після заміни гальмівних колодок. Розмір гальмівних дисків і супорта визначається в основному потужністю двигуна і може бути різним на автомобілях однієї моделі, в залежності від встановленого двигуна.
7. Відповідальність експлуатації, наведених в паспорті колеса.

Що таке х-фактор колеса?
Колесо складається з обода і диска, в звичайному сталевому колесі ці дві частини з'єднані зварюванням. У легкосплавні колеса диск і обід формуються одночасно литтям або куванням. Відстань між привалочной площиною і задньою стороною диска і називається «х-фактором». Це поняття досить умовне. Конструкція обода регламентуються стандартами, оскільки необхідно забезпечити посадку на обід пневматичної шини, конструкція ж диска досить вільна. У той же час, вона повинна забезпечити сумісність з гальмівними елементами, необхідну міцність колеса і привабливий зовнішній вигляд. Простіше кажучи, якщо х-фактор великий, то колесо «встане» на автомобіль, де супорт сильно виступає за привалочную площину. Якщо х-фактор близький до нуля, то колесо призначене для автомобілів, де гальмівні елементи не виступають за привалочную площину, наприклад, ГАЗ-24 (барабанні гальма на передній і задній осях). У багатьох джипів, в тому числі і у «Ниви» 2121, конструкція дискових гальм така, що супорт практично не виходить за привалочную площину, і відповідно, колеса для цих авто можуть бути з невеликим х-чинником. Ще раз підкреслимо, що х-фактор - поняття швидше жаргонне, ніж інженерне. Навіть у колеса з великим х-чинником диск може стосуватися супорта у переходу диска в обід або у переходу диска в ступицю. Тому ми рекомендуємо встановлювати колеса в спеціалізованих торгово-сервісних центрах.

Як визначити установчі параметри колеса?
За колісним каталогам або шляхом безпосереднього вимірювання. І те, і інше краще робити в спеціалізованих магазинах.

Алюміній або магній?
Колеса з магнієвих сплавів можуть бути як кованими, так і литими. Магнієві сплави схильні до загальної корозії, гальвано-корозії, тому поверхню колеса перед фарбуванням повинна бути захищена спеціальним покриттям, а в кріпильні отвори повинні бути запресовані перехідні втулки. Магнієві колеса мають меншу вагу, ніж колеса з алюмінієвих сплавів. Використовуються, в основному, в автоспорті.

Чи можна встановити на автомобіль диски з іншими параметрами (по всій видимості, з іншим вильотом)?
Наскільки це може вплинути на керованість, стан підвіски?
Установчі параметри колеса PCD - діаметр центрів кріпильних отворів - і DIA - діаметр отвору під ступицю - повинні строго відповідати автомобілю. Щодо вильоту: по суб'єктивних враженнях більшості водіїв, зміни керованості автомобіля при зміні вильоту колеса на кілька міліметрів не відчувається. Більш того, при тюнінгу автомобілів часто встановлюють колеса з вильотом, що значно відрізняється від «рідного», наприклад, установка коліс турецьких виробників з нульовим вильотом (ЕТ 0) на «вісімку» (ЕТ 35). Проте, експлуатація автомобіля, колеса якого мають виліт, значно відрізняється від «рідного», може принести власникові певні незручності, як-то: більш часте миття автомобіля (якщо колесо виступає за межі колісної ніші), додаткові регулювання при перевірці розвал-сходження .

Чи можна прокатати литий диск з маленьким пошкодженням обода?
Якщо немає тріщин і мікротріщин, то прокатати литий колісний диск нашого виробництва і відновити геометрію при малих пошкодженнях можливо. Таку послугу пропонують багато майстерні. Однак ми не рекомендуємо їй користуватися, оскільки колесо після прокатки не відповідає вимогам ГОСТу на легкосплавні колеса (косою удар і втомна міцність при радіальному навантаженні), а саме ці два випробування відповідають за безпеку використання коліс на автомобілях.




VK.Widgets.Comments("vk_comments", {limit: 10, width: "640", attach: false});






Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти