VK.init({apiId: 3462626, onlyWidgets: true});
автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Як працює система контролю тиску в шинах

Розділ: Інфо-центр Переглядів 7207 | 15 серпня 2008
Як працює система контролю тиску в шинах Неправильний тиск в шинах призводить до купи неприємностей. Сучасна електроніка допомагає їм запобігти. При зниженні тиску в шині всього на 10 відсотків від рекомендованого витрата палива зростає в середньому на 4 відсотки, а термін служби гуми скорочується на 30. Не кажучи вже про те, що контрольоване поведінка автомобіля теж залежить від тиску в шинах. На думку Національного управління з безпеки дорожнього руху США (NHTSA), протягом року від 6 до 10 тис. ДТП відбуваються саме через шин. Тому вже в поточному році автомобілі, вироблені в США, повинні обов'язково оснащуватися системами контролю тиску повітря.

Ці пристрої увійшли в обіг порівняно недавно, в першій половині 90-х років. Тоді ж з'явилися технологічні можливості для створення компактних і економічних датчиків тиску, оснащених передавачем, - так звані системи прямого виміру. До цього конструктори намагалися поставити на потік системи непрямого виміру тиску. Їх принцип дії грунтується на тому, що при падінні (або зростанні) тиску в шинах змінюється радіус колеса, і процес можна "зловити", зіставляючи дані про швидкість машини і оборотах колеса. Адже аналогічна інформація використовується системами АБС або ESP, які на багатьох машинах є вже в стандартній комплектації. Однак, на думку деяких виробників електроніки і шин, такий розрахунок не зовсім точний, оскільки не враховує температуру в шині або прослизання через якість дорожнього покриття. Тому прямий завмер виявився краще.

Для отримання інформації використовуються датчики, що вставляються прямо в обід колеса. Вони вимірюють тиск і температуру, потім відсилають цю інформацію через компактний передавач, що працює на частоті в кілька сотень мегагерц, - так що ніяких перешкод для телефонів або радіо немає. Для економії енергії (система працює від батарейок) передача відбувається тільки при русі автомобіля і тільки в тому випадку, якщо тиск відрізняється від записаного в пам'яті. Деякі системи працюють і "в статиці", передаючи сигнал один раз в 24 години. Приймач збирає свідчення від 4 датчиків і передає інформацію водієві. Найпростіший сигнал тривоги - включення світлодіода і звукового сигналу. Більш складні пристрої можуть показувати на дисплеї картинку із зазначенням точного тиску в шинах в даний момент.

Введення системи контролю тиску в шинах в списку обов'язкового обладнання підштовхнуло практично всіх великих виробників гуми і електроніки до створення власних систем. Наприклад, Goodyear і Siemens VDO назвали свою розробку Tire IQ. "Фішка" цієї системи - оцінка відстані, яке зможе проїхати автомобіль без необхідності зупинки для заміни колеса.

Nokian Tyres і зовсім пропонує розроблений нею RoadSnoop як абсолютно окремий продукт. Датчики-передавачі врізаються в обіддя коліс на шиномонтажі, а приймач можна носити в кишені або тримати в салоні. Після накачування шин до правильного тиску дані вводяться в пам'ять приладу за допомогою спеціальної кнопки. За розрахунками Nokian , термін служби батарейок RoadSnoop складе 150 тис. Км. Аналогічні системи випускають і інші виробники. Середня вартість з установкою становить $ 200-300.

Принциповим нововведенням однієї з російських розробок є відсутність джерела живлення. Енергія генерується при проходженні котушки індуктивності на колесі повз закріпленого на нерухомій частині підвіски (наприклад, кожусі гальмівного диска) магніту. Простий мембранний датчик в разі падіння тиску в шині замикає котушку, при черговому обороті колеса в ній генерується струм, який створює магнітне поле.

Його "відчуває" інша котушка, розташована поруч з магнітом і поєднана проводами з електронним блоком. Рішення дуже дотепне, але, на жаль, навряд чи його можна вважати конкурентоспроможним: сучасні джерела живлення забезпечують досить великий термін служби і при цьому не вимагають прокладки додаткових проводів.



VK.Widgets.Comments("vk_comments", {limit: 10, width: "640", attach: false});






Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти