автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Скільки служать шини?

Розділ: Інфо-центр Переглядів: 12420 | 13 серпня 2008
Строго кажучи, державний стандарт України однозначно визначає гарантійний термін служби шини - 5 років з моменту виготовлення. З цього ж стандарту, можливість подальшої експлуатації шини визначає сам споживач відповідно до її технічним станом.

Сколько служат шины?

При цьому обумовлюється, що зазначена норма діє тільки за умови дотримання правил транспортування, зберігання і експлуатації шин. Не слід забувати, що і ці зобов'язання обмежені рамками граничного зносу малюнка протектора, відповідного висоті індикатора зносу.

До слова сказати, не всі зразки вітчизняного виробництва доживають до закінчення гарантійного терміну. Але це вже питання якості, а не фактора часу.

П'ять років гарантії - це російські закони. Оскільки зарубіжні виробники мало прислухаються до нормативів, розробленим НИИШП, при покупці імпортних шин можна користуватися наступними нехитрими знаннями.

Більшість провідних імпортних шин (якщо їх не зруйнують вітчизняні дороги) легко перевалять за 5-ти і навіть 10-ти річну позначку. Ось тільки чи буде це початковий продукт.

У своїй більшості фахівці по шинах погоджуються, що два найважливіших чинника, що впливають на живучість шини, - недостатній тиск і перевантаження. Як результат - перегрів і руйнування шини.

Але не слід забувати, що відмова шини часто відбувається через природне старіння. Експерти оцінюють нормальний термін служби шини в 5 років з моменту виробництва. Навіть якщо ви їздите трохи, і за цей термін шина не встигла зноситися, шини вже підійшли до свого віковою межі. На ділі, чим менше їх експлуатували, тим швидше вони розкладалися.

Отже, було б розсудливо профілактично замінити 5 літню шину. Визначити вік шини можна нескладним способом - подивившись на боковину. За нормативами DOT, на будь-якій легальній шині повинен бути нанесений індекс дати виробництва. Він наноситься в овалі, наступним за кодом заводу-виготовлювача. Індекс складається з чотирьох цифр, що позначають тиждень і рік виробництва. Якщо цифр три, то ця шина була випущена в попередньому десятилітті (90-ті роки) або навіть раніше (80-е). Щоб не було плутанини, шини 90-х років додатково мають трикутник праворуч від індексу дати виробництва.

  • Цифри 105 - означають, що ви - щасливий власник шин, випущених на 10 тижні 1985 року
  • Цифри 325 [трикутник] - шини випущені на 32-му тижні 1995 року
  • Цифри 4602 - шини випущені на 46 тижні 2002 року

Загальновизнаною є думка експертів, повноцінно нової шиною слід вважати шину протягом двох років з моменту виробництва. Якщо йому пропонується більш стара шина, слід прикинути кілометраж свого щорічного пробігу, приблизну ходимость шин і визначити, чи вистачить ресурсу шин протягом що залишився до 5-ти річного ліміту повноцінної експлуатації.

У вітчизняній практиці військового виробництва це називалося залишковим гарантійним терміном. Простіше кажучи, шина, що встановлюється на транспортний засіб, повинна мати повний набір експлуатаційних якостей не тільки до початку, а й кінця терміну експлуатації.

  • Орієнтовна ходимость шин - 45 000 км.
  • Гарантійний термін служби шини - 5 років.
  • Ваш середній пробіг в рік - 12 000 км.

Підсумок - для забезпечення 100-відсоткової впевненості в надійності шин, з моменту їх виробництва має пройти не більше року з чвертю.

Зазвичай великі дилери без зусиль справляються з проблемою оборотності складу, намагається в першу чергу продати раніше завезені шини з числа однакових розмірів, піклуючись про репутацію марки і своєї власної.

Але бувають і виключення, коли на складі шини "зависають" з тих чи інших причин. Якщо людина за останні роки зрозумів, що живе в несоциалистической країні, і має право на такий-сякий вибір, він - користуючись наведеними вище знаннями - може відрегулювати вартість шини в свою користь, так, щоб вони більш реально відображали свою споживчу цінність.

Вище йшлося про шинах вторинної комплектації, тобто випадку, коли шини купуються в шинному магазині окремо від самого автомобіля.

Досить імовірний і такий варіант - шини купуються в складі нового автомобіля з салону. І тут немає 100-відсоткової гарантії їх новизни. Візьмемо найбільш несприятливий варіант. На комплектацію надійшли шини, вже досягли 6-місячного віку на шляху від шинного заводу до складу автозаводу. Потім їх змонтували на диски і знову поклали в очікуванні завершення виробничого циклу. Може пройти ще місяців 6, до тих пір, поки зібраний автомобіль не покине конвеєр. Ще півроку автомобіль буде стояти, чекаючи свого покупця у дилера. Іншими словами, до моменту придбання, на частку покупця доведеться лише 3-4 роки активної експлуатації.









Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти