VK.init({apiId: 3462626, onlyWidgets: true});
автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Так чи надійні безкамерні шини?

Розділ: Статті Переглядів: 8227 | 22 жовтня 2007

Так чи надійні безкамерні шини Вже давненько у нас на Україні продаються безкамерні шини. Вони користуються заслуженою популярністю у водіїв. Деякі автомобілісти так звеличують їх надійність, що дуже хочеться вірити в непогрішність і абсолютну надійність бескамерной гуми. Чи так це? Ця стаття дає відповідь на це та інші питання щодо надійності і доречності використання безкамерних шин.

Прокол спереду, прокол ззаду
Якщо хтось вам говорить про "абсолютну безпеку" безкамерних коліс, то знайте - це міф. Коли б проблема вирішувалася так просто, то стали б провідні світові автовиробники витрачати на це стільки коштів? Більшість же автомобілів, що сходять з конвеєрів, як і раніше оснащується звичними всім пневматичними шинами - нині, як правило, безкамерними. А стислий в шинах повітря так і шукає лазівку ... І за певних умов "випаровується" миттєво.

Чому ж частина автовласників вважає безкамерні шини безпечними? У них два доводи. Перший: якщо проколов шину цвях залишився в ній, то повітря виходить через отвір проколу - і більше ніде. А оскільки у безкамерної шини всередині тонкий пружний шар герметизирующей гуми, щільно охоплює цвях, витік повітря йде дуже повільно. У багатьох випадках це дозволяє продовжувати рух, лише зрідка зупиняючись для підкачки шини.

Другий аргумент - конструктивна особливість обода безкамерного колеса, на полицях якого кільцеві виступи - хампи, що поліпшують ущільнення бортів. Вважають, що вони панацея від мимовільної разбортовкі спустило колеса. Насправді хампи її все ж не виключають, хоча і знижують ймовірність такої біди.

Що ж це дає з позицій безпеки? Якщо проколоте заднє колесо, то майже нічого. Хіба що знижується ризик "зжовані" шину, коли вчасно не помітиш, що вона проколота. Туг все ясно: якщо в одному випадку шина повністю спустить за годину, а в іншому - за хвилину, то більше шансів поховати другу - тобто камерну.

На стійкість і керованість машини найбільше впливають передні колеса. У нашому прикладі автомобіль з камерної шиною протягом хвилини буде все сильніше тягнути в сторону. Коли вона повністю втратить повітря, та ще й разбортуется, впоратися з керуванням зможе далеко не кожен. В інтересах водія якомога раніше відчути прокол переднього колеса.

На щастя, трапляється це досить рідко (буває, скажімо, при наїзді на дошку з цвяхами), але якщо все ж таки відбудеться - з безкамерної шиною часу на прийняття рішення набагато більше і, природно, більше шансів благополучно зупинитися. Незрівнянно частіше ми проколюємо задні шини. Існує навіть якась "теорія": переднє колесо, наїхавши на лежачий цвях, підкидає його - і той, перекидаючись, потрапляє під заднє. Зрозуміло, що потрапляє далеко не кожен, проте рано чи пізно свій цвях шина знаходить.

Удар удару ворожнечу
А тепер звернемося до найбільш типовим пошкоджень від контакту покришок з гострими краями природних і рукотворних вибоїн на дорогах, ям на узбіччях.

З тих пір як і в Україні з'явилися безкамерні шини, будь-якого мало-мальськи досвідченому автомобілісту відомо - саме вибоїн і потрібно найбільше побоюватися. Чому? У безкамерної колеса своя ахіллесова п'ята - цілісність його визначається не тільки станом шини, але і обода. Будь-яка глибока вм'ятина на полиці обода - це те місце, де борт шини прилягає слабо або взагалі не прилягає. Повітря тут "втече" майже миттєво. Стикаємося з цим, коли на машині звичайні, штамповані з м'якої сталі диски. Погнути їх нескладно. Модні легкосплавні жорсткіше, але силу удару важко передбачити - часом гніт і ці. До того ж "лиття" іноді дуже підступно: диск при ударі може тріснути. І тоді швидка втрата повітря неминуча.

До речі, в'їжджати в яму на загальмованою машині не повинен навіть "чайник". Особливо сильно постраждають саме передні колеса, навантажені інерцією машини ...

Тут-то мимоволі згадаєш камерну шину! Звичайно, удар удару ворожнечу. Буває, на підводному човні і камери рвуться. Але лихачі, "загинається" чимало коліс, часом і на "квадратних" їздили досить успішно.

Тут теж не зівай
Раптово втратити контроль над машиною можна і в інших випадках. Найчастіше, якщо колесо сильно порізане осколками пляшки, гострої залізякою і т. П. Повітря йде так швидко, що наявність або відсутність камери не має значення. Відразу після пошкодження переднього колеса машину різко кине в сторону: спуститися шина гальмує, як якір. Чи втримається вона при цьому на обід, чи допоможуть хампи - справа десята: тут би власне життя та пасажирів зберегти, адже машину може викинути куди завгодно. Якщо колесо миттєво спустило, сперечатися про те, з залишками якогось приємніше "приземлитися" за узбіччям - камерного або безкамерної, - безглуздо.

Для такого випадку дати рекомендації важко. Від можливості наїхати на пляшку, яку тільки що ваш колега-автолюбитель викинув (або "дбайливо" виставив в середньому ряду), навіть на кращих наших дорогах ніхто не застрахований. А вже на всяких другорядних - тим більше. Навіть самий наївний з нас навряд чи може покладатися на дорожні служби: вони, мовляв, приберуть, заграбастають ... Одна надія - на власну уважність.

Іноді з камерою надійніше
То яку ж конструкцію визнати більш надійною? Для магістралей, міських доріг з досить хорошим покриттям - безкамерну. А ось для заміських обласних і районних трас, з урахуванням стійких особливостей наших доріг - все ж камерну. Тоді що ж спонукає автовиробників комплектувати конвеєрні автомобілі безкамерними? На користь їх - в основному економічні доводи. Матеріаломісткість шини менше, вона дешевше, що особливо важливо для автозаводу, до того ж на власне кочення витрачає менше енергії - зростають швидкісні і динамічні якості автомобіля, знижується витрата палива. А це в ціні вже й у нас, автомобілістів. Тому ми ні в якому разі нікого не закликаємо негайно купувати камери. Зрештою, наші дороги легко можуть убити будь-які колеса - але їзда по ямах, вибоїнах вимагає підвищеної уваги від власника безкамерних. Будьте обережніше!




VK.Widgets.Comments("vk_comments", {limit: 10, width: "640", attach: false});






Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти