VK.init({apiId: 3462626, onlyWidgets: true});
автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Шини / Маркування, конструкції, сезонність. Купівля, правила експлуатації, ремонт.

Розділ: Статті Переглядів: 10890 | 27 липня 2008
Шини / Маркування, конструкції, сезонність. Купівля, правила експлуатації, ремонт. Шини є у продажу нові і не дуже, камерні та безкамерні, радіальні, діагональні, шиповані і з аквапрофілем.

Від того, у що «взутий» автомобіль, залежить його стійкість на дорозі, комфортність їзди і ваша безпека. Тому при виборі шин корисно мати про них мінімум необхідної інформації.

За своїм конструктивним виконанням шини діляться на камерні і безкамерні. Камерні відійшли в минуле. Крім того, що у коліс з камерними шинами існують додаткові труднощі з шиномонтаж, вони дуже чутливі до проколів.

Застосування безкамерних шин підвищує безпеку, так як герметизирующий внутрішній шар обгортає проколов шину цвях або інший предмет, за рахунок чого вихід повітря значно сповільнюється. У камерній шині камера відчуває напругу, і при пошкодженні звільняються розтягують зусилля, які збільшують місце пошкодження і підвищують вихід повітря.

Діагональна шина відрізняється від радіальної конструкцією каркаса, спрямованістю корду і тим, що покупцеві не цікаво. Цікаво буде інше. Радіальні шини мають ряд переваг в порівнянні з діагональними. Основними з них є менший знос, менший опір кочення, бездоганне рух по прямій, більш швидка реакція на поворот керма, менша чутливість при переїзді через перешкоди (наприклад, рейки і т.п.), найкраща характеристика пружності, велика вантажопідйомність при порівнянні з діагональними такого ж профілю. Радіальні шини мають при цьому більший резерв швидкості.

Як недолік радіальної шини можна назвати велику масу і відповідно більший момент інерції обертання, що помітно при розгоні і гальмуванні.

Однак ці недоліки сповна компенсуються перерахованими достоїнствами, тому в даний час практично всі легкові автомобілі оснащені радіальними шинами. Виняток становлять автомобілі, призначення яких передбачає рух в складних дорожніх умовах і по пересіченій місцевості, а також гоночні автомобілі.

Шини з радіальним каркасом мають деякі особливості: у них більш тонкі і менш міцні боковини, які легко пошкодити, наприклад об бордюрний камінь.

Потрібно підтримувати нормальний тиск повітря в радіальних шинах, в іншому випадку термін їх служби істотно скоротиться.

На праве і ліве колеса одного з мостів автомобіля обов'язково повинні бути встановлені однотипні шини однієї моделі. Категорично заборонено ставити на одне колесо діагональну шину, а на інше - радіальну, так як при цьому погіршуються стійкість і керованість автомобіля.

На різні мости автомобіля можна ставити різнотипні шини, але це небажано. Якщо вже це сталося, то радіальні шини повинні стояти на задніх колесах, а діагональні - на передніх. Інакше автомобіль придбає так звану надлишкову обертальність, при якій погіршується стійкість прямолінійного руху, збільшується схильність автомобіля до замету, утруднюється проходження поворотів.

Кожна шина може витримати певне навантаження. Більш того, при різкому гальмуванні і розгоні навантаження збільшується. Конструктори автомобілів при розрахунку гальмівної системи застосовують коефіцієнт перерозподілу навантаження 1,4, тобто при екстреному гальмуванні навантаження на шину зростає майже наполовину. Звичайно, ніхто не хоче, щоб в екстремальній ситуації шини підвели. При виборі шин згадайте про це і обов'язково поцікавтеся, на яке навантаження розрахована шина.

маркування шин

Написи на шинах, з точки зору автолюбителя, можна розділити на основні і інформаційні.

Основні написи виконують великим рельєфним шрифтом і повідомляють споживачеві наступну інформацію: назва фірми-виробника, модель шини, розмір, тип шини, індекси швидкості і вантажопідйомності. Наприклад, Mischelen 175/70 R13 80S STEEL RADIAL TUBELESS позначає, що шина випущена фірмою «Mischelen»; ширина профілю шини 175 мм; відношення висоти шини до ширини 70%; шина радіальна ( «R») і ( «Radial»); діаметр обода 13 дюймів; індекс вантажопідйомності 80, максимально допустиме навантаження 450 кг; S - індекс допустимої швидкості, в даному випадку 180 км / год; STEEL - шина з металлокор-будинок; TUBLESS - беськамерная. Якщо шина камерна, то замість слова TUBLESИ наносять слово TUBE або TUBE TYPE. Якщо відсутня число в знаменнику дробу, то відношення висоти шини до ширини 80%.

Ряд інформаційних написів і індексів також можуть представляти інтерес для автолюбителя: дата виготовлення, штамп ВТК із зазначенням сорту шини (для СНД), балансувальна мітка - крапка або кружок, виконані світлою фарбою і розташовані в найлегшому місці шини (при шиномонтажі це місце сполучають із вентилем); для шин підвищеної прохідності на боковині стрілкою показують напрямок переважного обертання колеса (рух вперед); для зимових шин індекс «M + S» (MUD AND SNOW) - бруд і сніг; посилені шини позначають написом «RAINFORCED»; DOT - позначення, яке вказує, що виробник гарантує відповідність шини стандарту США за вимогами до безпеки руху; буква «Е» з цифровим індексом в гуртку підтверджує, що шина отримала сертифікат відповідності європейському стандарту безпеки - Правила 30 ЄЕК ООН (цифровий індекс - код країни, в якій шина перевірена на відповідність). Крім цього, на шині можуть вказувати тип і конструкцію корду, наносити індикатори зносу, позначення стандартів.

Розберемося з індексами допустимої швидкості. Вони, як вказувалося вище, буквені, а саме: L - 120 км / год; М - 130; N - 140; Р - 150; Q - 160; R - 170; S - 180; Т - 190; Н - 210; V - 240 і W - 270 км / ч. Індекси швидкості ставляться відразу після індексу вантажопідйомності. Якщо індексу швидкості немає, то допустима швидкість не перевищує 150 км / год. Індекси вантажопідйомності цифрові. Чим більше число індексу, тим більше вантажопідйомність - «72» - 355 кг; «76» - 400 кг; «82» - 475 кг; «84» - 500 кг; «95» - 650 кг.

конструкції шин

Діагональні шини по комплексу своїх техніко-економічних характеристик значно поступаються радіальним і тому для легкових автомобілів не використовуються. Безкамерні шини мають ряд переваг перед камерними (менше опір коченню, менше вага, значно краще характеристики безпеки). Однак експлуатація цих шин вимагає виключення випадків деформації елементів обода колеса (закраин), що не просто забезпечити на дорогах СНД. З цієї ж причини не слід захоплюватися безкамерними наднизькопрофільною шинами. Відзначимо, що ці шини мають відношення висоти до ширини 60, 55, 50, 45, 40, 35% і призначені для швидкісних машин і хороших доріг.

Сезонність шин

Існують три види малюнка протектора для легкових автомобілів.

Перший - це шини з річним малюнком протектора (або дорожнім). Протектор має безліч складових елементів, які утворюють поздовжні канавки і ребра. Мікромалюнка на них, як правило, немає. Такі шини призначені для асфальтобетонних доріг з сухим і мокрим покриттям і малопридатні для їзди на розбитих дорогах, особливо в зволоженому стані. Тим більше вони не придатні для засніжених доріг в будь-якому стані.

Другий - шини з універсальним малюнком протектора (всесезонні). Канавки між складовими елементами досить широкі в поздовжньому і поперечному напрямках. Протектор має ще й мікромалюнок - вузькі ( «ножові») прорізи. Універсальний малюнок дає гарне зачеплення з м'яким грунтом. Універсальні шини значно краще, ніж літні поводяться на зимових дорогах. Однак на твердому покритті (асфальтобетон) універсальний протектор зношується на 10-15% швидше літнього.

Третій - шини із зимовим малюнком протектора, який утворюється окремими блоками, розділеними широкими канавками. На канавки доводиться 25-40% площі пртектора. Зимові шини мають широкий діапазон типів і форм протектора - від порівняно гладких універсального використання (для очищених зимових доріг) до грубих з розвиненими грунтозацепами, призначеними для засніжених доріг з льодом. Зимові шини часто забезпечуються шипами. На асфальтобетонних покриттях в літній період такі шини зношуються досить інтенсивно і відрізняються високою гучністю. Однак тепер є зимові шини нового типу.

Технологія ламелірованія покришки (оснащення її тонкими металевими пластинками-ламелями) гарантує високу безпеку при експлуатації автомобіля в будь-яких погодних умовах і при будь-якому стані дорожнього покриття. Слід зазначити, що нові покришки не тільки забезпечують спокійну їзду взимку, але і можуть успішно конкурувати з літніми при русі по сухій поверхні.

Хороше зчеплення і висока тяга при використанні цих покришок досягаються за рахунок тонких металевих пластин, які упиваються гострими краями в слизьку дорогу. Завдяки особливому складу гуми шини навіть при самій низькій температурі зберігають еластичність. Використання металевих пластин дозволило зменшити зовнішня відмінність між зимовими і літніми покришками і звести до мінімуму шум, який супроводжує рух.

Реакція ринку на появу нових шин не забарилася. Помітно зросла готовність автовласників придбати комплекти зимових покришок, розширився асортимент продукції. Наприклад, в Німеччині близько 40% автомобілістів регулярно замінюють гуму взимку, в тому числі багато власників машин з двигунами високої потужності, а службовий автотранспорт, що знаходиться у веденні фірм, майже на 100% використовує зимові шини.

Зростаюче число власників зимових комплектів серед водіїв швидкісних автомобілів пояснюється технічними особливостями покришок для машин високого класу. Широкі шини дорогих авто погано забезпечують зчеплення з дорожнім покриттям при його обмерзання. У сиру зимову погоду навіть при плюсовій температурі швидкісні автомобілі на широких шинах літньої конфігурації постійно наражаються на небезпеку занесення. Навіть в суху погоду при температурі нижче 7 ° С їх гальмівний шлях значно збільшується. З огляду на це, виробники почали випускати комплекти зимових покришок відповідної ширини для автомобілів, що розвивають швидкість 190-210 км / год.

Переходити на зимові шини рекомендується всім автовласникам. Однак зайвий комплект коштує недешево. Тим, хто вважає такі витрати невиправданими, слід взяти до уваги, що при використанні зимових покришок протягом хоча б 4 місяців в рік літня гума менше зношується. Тому, вирішуючи питання про придбання зимового комплекту шин, водій повинен врахувати характер місцевості, по якій йому доведеться їздити. Так, власник автомобіля середньої потужності, що здійснює поїздки переважно по місту, може обійтися без заміни річного комплекту.

Однак їздити з літніми шинами по снігу і льоду на машині, здатної розвивати швидкість понад 200 км / год, неприпустимо. Звичайно, зимові шини повинні бути придатні не тільки для їзди по засніжених дорогах, а й для руху по сухому і мокрому асфальту.

Шини / Маркування, конструкції, сезонність. Купівля, правила експлуатації, ремонт.


Догляд за шинами

Догляд за шинами не відрізняється великою складністю. Не їздіть занадто швидко, особливо на неровнихдорогах. Обережно переїжджайте перешкоди на зразок рейок - на них легко пробити шину наскрізь. Підтримуйте в шинах нормальний тиск, при цьому обов'язково користуйтеся манометром. До речі, немає необхідності перевіряти тиск щодня, як рекомендують деякі інструкції. Якщо відсутня помітна витік повітря з шини, то тиск досить вимірювати один раз в 5-7 днів. Обов'язково перевірте шинний манометр (вони часто дають неправильні показання). Найпростіше це зробити, вимірявши тиск в одному з коліс автомобіля спочатку звичайним манометром, а потім - контрольним, справність якого не викликає сумнівів. Порівняйте їх показання.

Дрібний ремонт шин

Самостійно вдається відремонтувати тільки невеликі проколи і дрібні пошкодження шин. Камери і покришки з порівняно великими ушкодженнями можуть бути відремонтовані тільки в майстерні, котра володіє всім необхідним обладнанням.

Заклеювати проколи в камері холодним способом за допомогою гумового клею небажано. Це не надійно і не може бути рекомендовано навіть як тимчасовий захід в дорозі. Пошкоджені камери слід вулканізованої. Порядок виконання ремонту за допомогою портативного електровулканізатора наступний.

• Потрібно добре зачистити місце проколу і простір навколо нього в радіусі 3-4 см крупним напилком, шкіркою або спеціальною теркою з листового металу, щоб добитися шорсткої поверхні. Протирати бензином спустошену поверхню не слід.

• Необхідно вирізати з листа свіжої (не висохлою) сирої гуми товщиною близько 3 мм латку з таким розрахунком, щоб вона перекривала пошкодження із запасом 2 см з усіх боків. Накладіть її на місце пошкодження і вставте камеру в електровулканізатор латкою в сторону нагрівального елементу. Щоб заплатити не приварилася до вулканізатор, між нею і нагрівальним елементом покладіть листок тонкої фольги від цукерки, затягніть гвинт струбцини рукою середнім зусиллям (без застосування будь-яких інструментів).

• Вулканизатор підключіть до акумуляторної батареї на 15 хв. Якщо акумуляторна батарея дуже розряджена, пустіть двигун. Після закінчення зазначеного часу вулканізатор потрібно вимкнути і дати йому повністю охолонути, не послаблюючи струбцину. Ремонт закінчений. Тепер залишилося припудрити відремонтоване місце тальком.

Надійний і зручний спосіб ремонту камер за допомогою самовулканізірующегося клею та латок із спеціальної гуми. Камеру зачищають, змащують клеєм і накладають латку, звільнену від захисної плівки.

Як вийти з положення, якщо пошкоджена камера, а у вас немає ні вулканізатора, ні запасного колеса? Якщо прокол невеликий, камеру можна тимчасово відремонтувати за допомогою гвинта діаметром 5-6 мм з гайкою і двома шайбами. Одну шайбу і гайку проштовхують через прокол всередину камери, а потім, підтримуючи їх через гуму, зовні вставляють гвинт з шайбою і щільно затягують. Стінка камери виявляється щільно затиснута між двома шайбами. При першій нагоді, звичайно, камеру потрібно завулканізіровать.

Може статися, що домкрат несправний. В цьому випадку підняти автомобіль для заміни колеса важко, але все ж можливо. Для цього треба наїхати пошкодженим колесом на камінь висотою не менше профілю шини, підкласти під нижній важіль підвіски колода або іншу надійну підставку і дістати з-під спущеного колеса камінь. Після заміни колеса підставку потрібно акуратно вибити.

Купівля шин

1. Вирішується питання про сезонність шин (наприклад, річна або універсальна).

2. Точно вирішується питання про розмірності. Увага: перше число в маркіровці розмірності (ширина) не повинно бути менше, ніж у штатної (рекомендованої інструкцією) шини. Більше на один клас розмірності допускається. Наприклад, на стандартний обід під шину 165/80 R 13 можна ставити шину 175 / 70R13.

3. Камерна або беськамерная, хоча в будь-яку безкамерну можна вкласти камеру, для безкамерної потрібен відповідний обід колеса.

4. Діяльність з подальшого контролю залежать від вашого гаманця: шини СНД або імпортні, відомих фірм.

5. Фірми-виробники шинної продукції Dunlop , Rirelli , Continental , Goodyear , Bridgestone , Matador, Nokia , Barum , Gislaved .

Кращим орієнтиром за якістю європейських шин одного класу і призначення є ціна, тому що всі інші витрати, пов'язані з постачанням, приблизно рівні.

Термін служби шин

Термін служби шин істотно залежить від манери вашої їзди (помірна або спортивна). Різкі зрушення і розгони, часті й інтенсивні гальмування, повороти на порівняно великій швидкості (спортивна манера) знижують загальний ресурс шин. При помірній манері їзди і задовільному проходженні правилам експлуатації імпортні фірмові шини літні і всесезонні служать не менше 120-130 тисяч кілометрів за умови збереження глибини профілю протектора 1,8 мм. Ресурс радіальних шин виробництва СНД не перевищує зазвичай 70 тисяч кілометрів, а значить, автомобіль на комплекті з п'яти шин пройде приблизно 80 тисяч кілометрів. Комплект з п'яти імпортних шин забезпечить пробіг близько 130 150 тисяч кілометрів. Виходячи з цих цифр і цін, треба робити висновок про доцільність покупки шин тієї чи іншої фірми і моделі. Ресурс шин залежить від ряду інших факторів, які будуть розглянуті нижче.

Шини / Маркування, конструкції, сезонність. Купівля, правила експлуатації, ремонт.


Правила експлуатації шин

1. Не допускайте зниження внутрішнього тиску в шині нижче норми. Їзда при заниженому тиску вкрай шкідлива для шин будь-якої конструкції. Зменшення внутрішнього тиску на кожні 10% призводить до 10- 15% зниження терміну служби шини. Підвищений внутрішній тиск в шині також викликає збільшення її зносу, але приблизно в 2 рази менше, ніж знижений тиск.

2. Номінальний тиск вказується для температури шини 20 oС. Розбіжність показників манометрів СНД в ту або іншу сторону досягає 15%. Тому дуже бажано перевірити свій прилад приладом точнішим, щоб визначити неточність вимірювань і надалі враховувати її величину.

3. При тривалих швидкісних поїздках доцільно підвищувати внутрішнє тиск в шинах на 10%, що дозволить заощадити паливо і зменшити нагрів шин.

4. Не подъезжайте вплотную к бордюру или другим выступам, так как при этом можете повредить тонкую боковину шины, вплоть до разрыва.

5. Старайтесь придерживаться умеренного стиля езды.

6. Без особой нужды не преодолевайте пороговых резких препятствий, так как переломы покрышки способствуют разрушению кордового слоя под протектором, в том числе и металлокорда.

7. Не перегружайте автомобиль. При 20% перегрузке срок службы шин снижается на 30 %.

8. Не реже одного раза в год проверяйте углы установки колес. Эту операцию обязательно выполнять после ремонта рулевого привода, замены шарниров, а также после допущенных водителем сильных ударов, способных деформировать элементы ходовой части.

9. На интенсивность износа шин влияют следующие неисправности: повышенные зазоры в подшипниках ступиц колес; люфты в шаровых опорах, люфты в рулевом управлении.

10. Периодически через 58 тысяч километров производите перестановку шин, особенно следите за этим для переднеприводного автомобиля. Перестановку шин производите попарно.

11. При замене колес нецелесообразно менять направление вращения шины, так как их приспособление к новому направлению вращения вызывает повышенный износ.

12. Проводите балансировку колес через 10000— 15000 километров или после каждого ремонта с демонтажем шины.

джерело shina-way.ru



VK.Widgets.Comments("vk_comments", {limit: 10, width: "640", attach: false});






Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти