VK.init({apiId: 3462626, onlyWidgets: true});
автошина
Bridgestone (США) Michelin (Франція) Nokian Tyres (Фінляндія) Goodyear (США) Continental (Німеччина) Dunlop (Великобританія) FULDA (Німеччина) Yokohama (Японія) Pirelli (Італія) TOYO (Японія)

Шини для позашляховиків.

Розділ: Статті Переглядів: 13238 | 22 червня 2008
alt «Паркетні» позашляховики - такі, як Toyota RAV4, Honda CR-V, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander або Land Rover Freelander, - стають дедалі популярнішими. Їх люблять за універсальність - за те, що на них можна відправлятися і в бенкет, і в світ, і в білий світ. І лише іноді - на «легке» бездоріжжя.

Шини для позашляховиків - "паркетників", як правило, потрібні теж універсальні - щоб і на асфальті були хороші, і на грунтовки не спасували. Чи можливо таке? У пошуках відповіді на це питання ми провели випробування шести комплектів шин розмірності 215/65 R16. А «агрегатоносітель» цього тесту став Land Rover Freelander.

Підібрати для «паркетника» потрібні шини для заміни що зносилася штатної «взуття», як правило, складніше, ніж для легкового автомобіля. Наприклад, редакційна Honda HR-V потребує шинах рідкісної розмірності 195/70 R15 - коли ми почали шукати такі покришки для сезонної заміни, то просто не змогли їх знайти! Довелося піти на компроміс і встановити шини 195/65 R15.

Інша проблема - достаток різних типів шин. Якщо для легкового автомобіля покришки можуть бути зимовими і літніми (в деяких випадках - всесезоннимі), то для позашляховика навіть літніх покришок може бути декілька! І звичайні дорожні, і універсальні, і спеціальні всюдихідні, на яких і на професійний трофі-рейд можна відправлятися ... Але порівняння позашляхових шин різної орієнтації - тема окремого дослідження. А оскільки статистика свідчить, що більшість власників «паркетників» взагалі ніколи не з'їжджають з паркету, чи то пак з асфальту, то для цього тесту ми підібрали дорожні шини: BF Goodrich Macadam, Continental 4x4 Contact, Goodyear Wrangler, Michelin 4x4 Synchrone, Nokian NRVi і Pirelli Scorpion STR.

Основні критерії оцінок теж були типово «легковими», як і в тестах звичайних літніх шин. Головне - це активна безпека. Шини повинні забезпечити автомобілю мінімально можливий гальмівний шлях, максимально ефективно чинити опір аквапланування, позитивно впливати на керованість ...

А прохідність? Freelander хоч і «паркетний», але все ж позашляховик. Тому ми включили в програму одне випробування на легкий «офф-роуд» - подолання відносно нескладної грунтової траси з глинистими і піщаними підйомами та спусками. А для того, щоб отримати внедорожную «точку відліку», експерти поза заліком включили в програму тестів «зубасті» шини Bridgestone Dueler A / T.

Методика наших випробувань мало відрізняється від тієї, що використовувалася в останньому тесті літніх шин. Полігон - той же: це іспитательская комплекс компанії Nokian Tyres в околицях фінського міста Нокія. Шини оцінювали експерти незалежного фінського полігону Test World.

Перший тест - гальмівні випробування на мокрому асфальті зі швидкості 80 км / ч. Точність вимірів забезпечує професійна апаратура. На кожному комплекті шин проводиться не менше десяти заїздів, після чого в залік береться середній результат - для виключення впливу випадкових помилок. Найкоротший гальмівний шлях - на шинах Nokian. Чотири комплекти покришок програють фінським шинам метр-півтора, а BF Goodrich відстав набагато більше - на 4 метри.

Наступний вид випробувань - аквапланування: під тягою Land Rover влітає в спеціальну ванну, яка залита водою на глибину 7 мм. Здавалося б, дрібніше нікуди. Але з ростом швидкості протектор перестає відводити вологу з плями контакту, і машина «спливає», перестаючи слухатися керма, газу і гальма. Однак чим вище зафіксована швидкість початку аквапланування, тим краще. Причому ми проводимо два таких тесту - на «спливання» на прямій і в повороті. Кращі тут - Pirelli і Nokian, гірші - Continental і Michelin.

Далі - оцінка поперечних зчіпних властивостей на мокрому асфальті. Тут найкращий час кола - за шинами Nokian і Goodyear. Правда, інші залікові шини програють лідерам лічені частки секунди.

Керованість експерти оцінюють «наосліп» - поки на автомобіль ставлять черговий комплект, водій сидить в машині і не бачить, які саме шини він буде відчувати. Це - для того, щоб над людиною не тяжіла авторитети. Адже оцінка тут не тільки об'єктивна (час проходження траси), але і суб'єктивна - за зручність керування в балах.

За «мокрою» керованості в лідери вийшли шини Nokian NRVi, друге місце - у покришок Continental. Не змінилася і розстановка сил при виконанні «переставки» на сухому асфальті - кращими знову були Nokian і Continental. Цікаво, що «породисті» шини Pirelli Scorpion STR, на яких сходить з конвеєра BMW X3, Фрілендер підходять погано - поряд з приємним загостренням реакцій «вилізла» небезпечна схильність до заносу. Не по Савці свитка. Та й лідери Nokian і Continental, на жаль, не перетворили Land Rover в BMW - автомобіль лякаюче крениться в поворотах, кермо доводиться крутити на великі кути ...

Останнє дорожнє випробування - «прослуховування» на дорогах загального користування, тобто тест на акустичний комфорт. Найтихішими при коченні виявилися Michelin, Continental і BF Goodrich. А завершили «асфальтову» частину тесту лабораторні вимірювання коефіцієнта опору коченню - на стенді з бігових барабаном. Для полноприводников, до речі, втрати при коченні покришок дуже важливі - адже високе аеродинамічний опір і повноприводна трансмісія і без того «з'їдають» чимало зайвого палива. Так що Continental з його найменшими втратами при коченні все-таки допоможе зберегти пальне. А ось BF Goodrich, навпаки, зробить автомобіль більш ненажерливим.

І нарешті, прохідність - на кожному комплекті шин Freelander долав невеликий маршрут, на якому бруд змінювалася піском, а круті підйоми чергувалися зі спусками. На жаль, п'ять з шести дорожніх шин безпорадні на грунті - виняток становить лише BF Goodrich. Але він помітно програє на асфальті ...

А як себе повели «зубасті» шини Bridgestone, які ми взяли в тест поза заліком? На тлі дорожніх моделей ці покришки забезпечують Фрілендер відмінну прохідність. До речі, вони проявили себе ще й досить високим опором акваплануванню. Але гальмівний шлях на мокрому асфальті на 7 метрів довшою, ніж у кращих дорожніх шин. Сім метрів - це дуже багато ... Та й по керованості Dueler програє здорово - ранні, погано прогнозовані ковзання зроблять швидку їзду не тільки безрадісною, а й небезпечною.

А кращими за активної безпеки експерти визнали шини Nokian NRVi - їм ми і скандалів присуджується пальму першості. Але це - стовідсотково дорожні покришки, які абсолютно не годяться для «брудних» вилазок.

На другому місці - Pirelli Scorpion STR: хороші шини, але занадто темпераментні для Фрілендер. Середняки Michelin, Goodyear і Continental по нашій системі оцінок практично рівнозначні, але німецькі покришки виглядають все ж краще - вони позитивно вплинули на керованість і відзначилися найменшим опором коченню. А BF Goodrich, відстаючи від своїх конкурентів на асфальті, краще них виглядає на бездоріжжі.

І ще. На цей раз ми не стали проводити зимових тестів для літніх покришок - хоча прекрасно знаємо, що багато власників "паркетників" не обтяжують себе сезонною зміною шин. А даремно. Навіть без спеціальних випробувань ми з упевненістю можемо сказати, що жодна з представлених в тесті моделей (можливо, за винятком незачетних шин Bridgestone) не може забезпечити прийнятною безпеки на зимовій дорозі. Так що не треба ризикувати. Ви ж не ходите в тапочках по снігу?

Шины для внедорожников.


Nokian NRVi

Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості V (240 км / ч)
Глибина малюнка протектора 7,4 мм
Зроблені в Фінляндії

Асиметричний спрямований рисунок протектора, конструкція шини, склад гумової суміші на основі екологічно чистих компонентів - у всьому цьому «паркетні» покришки Nokian NRVi повторюють легкову модель NRHi, яка вийшла в лідери попереднього тесту (див. АР № 6, 2004). Не дивно, що все «легкові» вправи Freelander на фінських шинах пройшов дуже впевнено. Протектор прекрасно справляється з відведенням води з плями контакту - і на прямій, і в повороті. Властивості щеплення з мокрим асфальтом високі: найяскравіший доказ тому - мінімальний гальмівний шлях. По керованості покришки Nokian відмінно підходять Фрілендер - на звивистій мокрій трасі Land Rover досить точно слід траєкторії, демонструючи в поворотах невелику недостатню обертальність, на сухому асфальті надійно виконує «переставку», як по рейках йдучи в сусідній ряд і об'їжджаючи «перешкоду». На різке скидання газу - ніяких страшних заметів. Правда, прищепити маленькому лендроверах «породистого» їздову манеру шини Nokian не в змозі - управляти машиною нецікаво. Але це - проблема автомобіля, а не покришок.

Комфорт фінські шини забезпечують середній. А на бездоріжжі Nokian відверто пасує - дорожній малюнок протектора безпорадний на м'якому грунті. Але за сумою балів фінська модель - в лідерах.

Загальна оцінка: 8,9




Pirelli Scorpion STR


Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості V (240 км / ч)
Глибина малюнка протектора 8,0 мм
Зроблені в Великобританії

Модель Scorpion STR - одна з новинок минулого сезону, яка поповнила лінійку позашляхових шин Pirelli. Ці шини поставляються не тільки на вторинний ринок, а й на первинну комплектацію - наприклад, на них сходить з конвеєра кросовер BMW X3. Але якщо зі спортивними настройками шасі BMW італійські шини поєднуються добре, то для Фрілендер покришки Pirelli підходять погано. На сухому асфальті вони очікувано «прискорюють» реакції на повороти керма, але наділяють «паркетник» схильністю до замету. На мокрому покритті Freelander більшість поворотів проходить з ковзанням передньої осі, але часом несподівано зривається в занос - навіть досвідченим експертам часом насилу вдавалося утримати Land Rover на трасі. Зате «мокрі» зчіпні властивості в поздовжньому напрямку гарні - гальмівний шлях з 80 км / год всього на метр довша, ніж на шинах Nokian. Та й з акваплануванням ніяких проблем - при випробуванні на прямий шини Pirelli дозволили розвинути найбільшу швидкість в 87 км / год.

Гучність - середня. Прохідність - теж не видатна. Але це не завадило Скорпіонам забратися на друге місце в підсумковому протоколі.

Загальна оцінка: 8,2




Continental 4x4 Contact


Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості H (210 км / ч)
Глибина малюнка протектора 7,8 мм
Зроблені в Португалії

До недавнього часу за «внедорожную» продукцію в концерні Continental відповідала мало відома в Європі американська фірма General Tire, але пару років тому німецькі маркетологи вирішили випустити власну лінійку позашляхових шин. Зараз для Європи пропонуються «зубасті» шини Continental SUV Contact, спортивні покришки 4x4 SportContact, а представлена ​​в нашому тесті модель 4x4 Contact - універсальний «середняк». Але як показали наші тести, на бездоріжжі Continental 4x4 Contact пасує - виною тому занадто дрібний малюнок протектора, який моментально забивається грунтом. Опір акваплануванню теж невисоко - в глибоких калюжах Continental «спливає» раніше конкурентів. Однак баланс зчіпних властивостей і характеристик керованості вивірений «по-легковому». На сухому асфальті Land Rover демонструє спокійні і, що найголовніше, стабільні реакції на управління. На мокрому асфальті картина аналогічна - плавні реакції і невелика недостатня обертальність. Непоганий і комфорт - шум при коченні невеликий. Але в підсумку - лише третє місце в тесті.

Загальна оцінка: 7,9




   Goodyear Wrangler


Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості H (210 км / ч)
Глибина малюнка протектора 8,1 мм
Зроблені в Німеччині

Незважаючи на лихі назву Wrangler, «Ковбой», Goodyear виявився на коні лише в одному виді випробувань - високі поперечні зчіпні властивості на мокрому асфальті дозволили Фрілендер показати найкращий час на кільці. Але суб'єктивні оцінки «мокрою» керованості не настільки високі - заважає схильність до різкого заносу. Навіть при дуже акуратних рухах кермом і плавній роботі газом зазвичай спокійний Land Rover раз у раз починав «помсти хвостом». Аналогічна картина і на сухому асфальті. Поки швидкість відносно невисока, швидкі відгуки на повороти керма допомагають лендроверах легко перебудовуватися з ряду в ряд і об'їжджати перешкоди. Але на швидкостях, близьких до граничних, експертам не завжди вдавалося збити кермом різкий занос задньої осі, що призводило до повторних коливань, - в реальному житті вони зазвичай закінчуються розворотом автомобіля на 180 ° ...

Особливим комфортом шини Goodyear похвалитися не можуть - так само як і хорошою прохідністю. До того ж велике опір коченню, що збільшує і без того підвищена витрата палива у полноприводников.

Загальна оцінка: 7,8




Michelin 4x4 Synchrone


Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості H (210 км / ч)
Глибина малюнка протектора 8,2 мм
Зроблені у Франції

«Позашляховий» Michelin виявився лише в середині списку. Головна з причин - низький опір аквапланування: незважаючи на досить агресивний малюнок протектора, ці шини несподівано рано «спливають» на товстій водяній плівці. По керованості - нічого особливого: Land Rover на Мішлене демонструє недостатню обертальність і занадто мляві реакції на повороти керма. Трохи вище швидкість в повороті - і Freelander починає чинити опір на вході у віраж, ковзаючи передніми колесами і відмовляючись виконувати маневр. Об'їхати несподівано виникла непросто - Michelin дозволить машині зреагувати з помітною паузою. Плюс один - повна відсутність схильності до замету.

На мокрому асфальті Freelander поводиться трохи краще: ступінь недостатньої поворотності менше. По частині комфорту Michelin входить в трійку лідерів - шум при коченні мінімальний. Та й на бездоріжжі французькі шини хороші - на грунті «повнопривідний» Synchrone поступився лише покришок BF Goodrich і «внезачетним» шинам Bridgestone.

Загальна оцінка: 7,8




BF Goodrich Macadam


Розмірність 215/65 R16
Індекс швидкості H (210 км / ч)
Глибина малюнка протектора 7,8 мм
Зроблені у Франції

Американська фірма BF Goodrich сьогодні належить найбільшому шинному концерну Michelin. Більшість покришок BF Goodrich - це «зубасті» моделі для справжнього «офф-роуда», і навіть BF Goodrich Macadam з явно дорожнім, направленим малюнком протектора відзначився на слизькій ґрунтовій трасі. Серед залікових шин BF Goodrich - кращий по прохідності!

На жаль, про асфальтових властивості цього не скажеш. Найнеприємніше - чотириметровий програш по довжині гальмівного шляху на мокрому покритті. Це дуже багато. Опір акваплануванню невисоко - незважаючи на направлений малюнок, протектор погано відводить воду з плями контакту. Керованість на сухому асфальті неоднозначна і нестабільна - на спробу зробити енергійний маневр об'їзду Freelander відповідає то ковзанням задніх коліс, то знесенням передка. А на мокрій звивистій трасі експерти втомилися боротися з занесенням - при скиданні газу, при гальмуванні в повороті ... Немов задні шини зношені більше передніх.

Ще одним неприємним сюрпризом стало підвищений опір коченню - на цих шинах Freelander буде витрачати більше палива, ніж на інших шинах. Зате BF Goodrich здивував високим акустичним комфортом.

Загальна оцінка: 7,6

Шины для внедорожников.



VK.Widgets.Comments("vk_comments", {limit: 10, width: "640", attach: false});









Расшифровка индекса нагрузки шин (таблица) Расшифровка индекса скорости шин (таблица)


Barum (Чехія) BFGoodrich Tires (США) Cooper Tires (США) Debica (Польща) Vredestein (Данія) SAVA (Словаччина) Gislaved (Швеція) Uniroyal (США) Kumho Tyres (Південна Корея) Falken (Німеччина)
© 2007 - 2016 euroshina.com.ua - авто новини, статті, інформація про диски і шини | Контакти