Двигун Лада Веста, технічні характеристики моторів Lada Vesta, особливості конструкції

Двигун Лади Вести цікавить потенційних покупців перспективного вітчизняного автомобіля мабуть не майже менше, ніж зовнішній вигляд і інтер'єр салону новинки. Сьогодні ми докладно розповімо про всі моторах Lada Vesta, які виробник вирішив встановити на дану модель. Всього "Автоваз" планував встановлювати на Весту три двигуни з різними технічними характеристиками. Два мотора, це власна розробка, а третій силовий агрегат ниссановский, але який виробляють на ВАЗі. Правда зараз ставлять тільки два мотори об'ємом 1.6 і 1.8 літра. Отже, почнемо свій огляд двигунів Lada Vesta з базового мотора.

На найдоступніші версії Лада Веста сьогодні встановлюють добре знайомий бензиновий силовий агрегат ВАЗ-21129 потужністю 106 к.с. 16-клапанний інжекторний двигун Lada Vesta 106 к.с. має робочий об'єм 1.6 літра і практично однакову конструкцію з 1.6 літровим 8-клапанником, але ось головка блоку циліндра вже 16-клапанна. Блок циліндрів чавунний, ГБЦ алюмінієва з двома розподільними валами, в приводі ГРМ варто ремінь. Гидрокомпенсаторов немає. Двигун ВАЗ-21129 так само як і його 8-клапанний родич інжекторний і має розподілене уприскування палива з електронним управлінням. При обриві ременя клапана гніт однозначно. Однак ремінь фірми Gates досить надійний і часто після великого пробігу виробляють свій ресурс натяжна і паразитний ролики, а ремінь продовжує справно працювати

Особливістю силового агрегату можна вважати оригінальну систему впуску. При низьких оборотах двигуна подача повітря йде по більш довгим впускним каналам, а з ростом оборотів навпаки - по коротким. Тобто змінюється склад паливної змести з збідненого до збагаченої і навпаки. Це дозволило збільшити потужність практично у всіх діапазонах роботи двигуна. Без цієї системи вдавалося вичавити з мотора тільки 98 к.с.

noviy-dvigatel-lada-priora

Двигун Лада Веста 1.6 (106 к.с.), витрата палива, динаміка

  • Робочий об'єм - 1597 см3
  • Кількість циліндрів / клапанів - 4/16
  • Привід ГРМ - ремінь
  • Діаметр циліндра - 82 мм
  • Хід поршня - 75,6 мм
  • Потужність к.с. / кВт - 106/78 при 5800 оборотах на хвилину
  • Крутний момент - 148 Нм при 4200 оборотах на хвилину
  • Максимальна швидкість - 175 км / ч (з АМТ 178 км / ч)
  • Розгін до першої сотні - 11.2 секунд (з "роботом" 14.1 сек)
  • Витрата палива по місту - 9,3 літра (з АМТ 9.0 л.)
  • Витрата палива в змішаному циклі - 6,8 літра (з АМТ 6.6 л.)
  • Витрата палива по трасі - 5,3 літра (з АМТ 5.3 л.)

Крім традиційної 5-ступінчастою механіки цей мотор Вести отримає ще й 5-ступінчасту роботизовану автоматичну коробку. На Весті і Х-Рей стоятиме непросте ВАЗівська 5-ступінчаста механіка, а МКПП від Renault JR5, випуск якої освоїли в Тольятті в кінці 2013 року. Нова для їхних шин трансмісія дозволить істотно знизити рівень шуму, вібрації, а так само підвищиться чіткість включення передач.



Якщо цей мотор відомий їхним автолюбителям про інших моделях Лада, то новий 1.8 літровий двигун Lada Vesta новий у всьому. Топовим двигуном для Вести стане свіжа розробка вазовских інженерів - ВАЗ 21179. Даний мотор сьогодні ставлять не тільки з роботизованою коробкою, але і з 5-ступінчастим автоматом. В результаті 122 л.с. на механіці розганяють седан досить динамічно.

Конструктивно, це рядний 4-циліндровий атмосферний мотор. Блок чавунний, головка блоку з алюмінієвого сплаву з 16-клапанним механізмом ГРМ. Найголовніша особливість мотора, це система зміни фаз газорозподілу з виконавчим механізмом на впускному валу.

Під час розробки 1.8 силового агрегату взяли за основу блок циліндрів двигунів ВАЗ-21126, ВАЗ-21127 і ВАЗ-21129. Тобто всі двигуни отримали однакову висоту блоку і той же діаметр циліндрів. Але як з 1.6 літрового движка зробити 1.8 літра? На це питання відповіли інженери "Автоваза" збільшивши хід поршня, за рахунок нового колінчастого вала.

Новий движок отримав масу цікавих особливостей. Полегшена шатунно-поршнева група, полегшені клапана, новий випускний колектор зі збільшеними до 39 мм отворами. Паливні форсунки отримали оптимізований факел розпилення. Масляний і водяний насос збільшеної продуктивності корейської компанії GMB. Ремінь ГРМ Continental отримав неймовірний ресурс, плюс надійні ролики зубчастого ременя німецької компанії INA. На силовий агрегат дросельна заслінка не має механічного зв'язку з педаллю газу.

Для кращого охолодження розробникам силового агрегату довелося збільшити кількість каналів в блоці і голівці. Крім того, вже на стадії виливки чавунний блок має додаткові майданчики для кріплення двигуна в моторному відсіку не тільки поперек, а й уздовж. Тобто новий 1.8 літровий агрегат можна використовувати не тільки на передньопривідних Весті і ХРей, але і на Ниві (в перспективі), де двигун стоїть подовжньо.

Двигуна Lada Vesta 1.8 (122 к.с.), витрата палива, динаміка

  • Робочий об'єм - 1774 см3
  • Кількість циліндрів - 4
  • Кількість клапанів - 16
  • Діаметр циліндра - 82 мм
  • Хід поршня - 84 мм
  • Потужність к.с. - 122 при 5900 оборотах на хвилину
  • Потужність кВт - 90 при 5900 оборотах на хвилину
  • Крутний момент - 170 Нм при 3700 оборотах на хвилину
  • Ступінь стиснення - 10,3
  • Привід ГРМ - Ремінь
  • Максимальна швидкість - 188 км / ч (з АМТ 186 км / ч)
  • Розгін до першої сотні - 10.2 секунд (з АМТ 12.1 сек.)
  • Витрата палива по місту - 10,5 літра (з АМТ 9.3 л.)
  • Витрата палива в змішаному циклі - 7,8 літра (з АМТ 7.2 л.)
  • Витрата палива по трасі - 6,3 літрів (з АМТ 6.0 л.)

Тепер всі варіанти моторів і коробок передач доступні не тільки на седані, але і на універсалі Lada Vesta SW і позашляхової модифікації Веста СВ Крос .

Додати коментар

Нові Lada 2019 року
Теми, що обговорюються